Яйчен протеин

Показани 1 от 5 | 5 (1 Страници)

Какво е яйчен протеин? Като хранителна добавка той се приготвя по специална технология, която изчиства продукта от примеси и подобрява неговото качество. Според аминокиселинния му профил, той е единственият вид протеин, който е абсолютно пълноценен.

Друга важна характеристика е редовността на усвояване, която трябва да се има предвид при употребата на този протеин. За разлика от суроватъчния протеин, усвояемостта му е много по-бавна, което не позволява да се използва за „затваряне на протеиновия прозорец“, принуждавайки потребителите да използват допълнително BCAA.

От друга страна, яйченият протеин плавно насища тялото с всички необходими елементи и аминокиселини, което го прави незаменима хранителна добавка за всеки спортуващ.

Яйчният протеин е задължителен компонент от диетата в онези спортове, при които не е важна нетната маса, а съотношението на миофибриларната хипертрофия към саркоплазмената хипертрофия. Яйчният белтък не влияе върху нивото на гликогена, но ви позволява да изградите мускулна маса с най-високо качество.

Къде се използва най-активно:

  • Пауърлифтинг - за възможността за получаване на най-добри резултати за увеличаване на силата на нетната маса.
  • Кросфит - заради способността да подхранва тялото равномерно, осигурявайки допълнителни аминокиселини дори по време на самата тренировка.
  • Отслабване - заради доброто задоволяване на глада.

Ключов момент е скоростта на усвояване и максималното количество смилаем протеин, което един атлет може да консумира на ден. Ако всичко е просто със суроватъчния протеин - достатъчно е просто да разделите порции протеин на 30-60 грама и да ги консумирате не повече от веднъж на час, то при консумацията на яйчен белтък подобно нещо може да доведе до запек. Ето защо, яйчният белтък се ползва изключително във фазата на поддържане на формата, а суроватката -  при натрупване на маса.

Как и кога да приемате яйчен протеин?

Ако сте решени да използвате яйчен протеин за да подобрите спортните си постижения, трябва да знаете как да извлечете максимума от него. За да направите това, първо трябва да определите оптималната доза. Както при другите видове протеини, се изчислява нетен аминокиселинен профил, който е фактор за изчисляване на минималното количество консумирана суровина.

  • За нетрениращ човек - около 0,7-1 грама на нетен килограм тяло.
  • За трениращ човек - около 1-5-2 грама протеин на нетен килограм тяло.
  • За жени при отслабване - около 1 грам през целия курс.

При нас можете да намерите висококачествен яйчен протеин на най-атрактивна цена.