Креатин Монохидрат / Creatine Monohydrate

Показани 1 от 20 | 135 (7 Страници)

Какво трябва да знаете, ако обмисляте употребата на креатин монохидрат? Наистина ли тази хранителна добавка е най-доброто решение? Какво представлява и как действа тя? На какви ефекти може да се разчита от употребата й? Сега ще дадем отговори на тези и други въпроси, свързани с приема на монохидратен креатин.

Какво е добър креатин монохидрат?

Благодарение на комбинацията от ефективно действие и атрактивна цена, монохидратът е най-популярният на пазара и в същото време най-простата форма на креатин по отношение на структурата.

Принадлежи към хранителните добавки, които най-често се използват от спортисти, практикуващи различни дисциплини - не само сила и бодибилдинг, но и скорост и издръжливост. Тъй като върху него са проведени огромно количество изследвания, той е най-добрият доказан агент за физически активни хора, които искат да подобрят постиженията си.

Хубав Creatine Monohydrate

Креатинът е известен още като бета-метилгуанидин оцетна киселина - съединение, синтезирано в човешкия (и не само) организъм, което е в основата на монохидрата, образуван чрез добавяне на водна молекула към него.

Той се среща предимно в скелетните мускули и сухожилията, така че може да бъде доставен в кръвта не само чрез добавки, но и чрез консумация на месо, главно червено, в което креатинът е най-изобилен. Въпреки това, количествата, синтезирани от тялото и съдържащи се в месните продукти, са толкова малки, че не водят до толкова ясни ефекти като приема на добавки.

Откривателят на креатина е Michel Eugène Chevreul, който за първи път успява да го изпрати през 1832 г. Името на веществото идва от гръцката дума kreas, което означава "месо". По това време, както и много години по-късно, никой не се е замислял да го използва в добавките на спортисти - едва през 60-те години на миналия век е забелязан потенциалът му в подкрепа на физически активните хора за постигане на по-добри тренировъчни резултати.

Креатин монохидратът се използва широко в началото на 90-те години на миналия век, а днес е една от най-популярните, универсални и най-добре проучените добавки в света.

Действие на най-добрия креатин монохидрат

Широкото използване на креатин монохидрат в силовите и бодибилдинг спортове се дължи преди всичко на факта, че той допринася за стимулиране на протеиновия синтез. Това е ефектът от повишената концентрация на АТФ молекули в тялото, което се дължи на консумацията на монохидрат - АТФ ускорява процеса на изграждане на нови мускулни тъкани.

Чрез засилване на производството на вещество, което има благоприятен ефект върху представянето, популярната добавка подобрява и издръжливостта, което позволява по-дълги и следователно по-ефективни тренировки.

Накратко, креатин монохидратът за мъже и жени осигурява ефективна подкрепа при изграждането на мускулна маса. Благодарение на него ще увеличите обиколката, ще увеличите теглото и ще подобрите силовите резултати за по-кратко време. Това е ефектът не само от интензифицирането на производството на АТФ, но и от стимулирането на синтеза на инсулиноподобния растежен фактор IGF-1 в организма, т.е. съединението, отговорно за оформянето на мускулната фигура.

Повишеният синтез на АТФ – вещество, което е източник на енергия за тялото, кара creatine monohydrate да позволява по-дълги и тежки тренировки. Използвайки тази популярна добавка, винаги можете да дадете 100% от себе си, като правите повече упражнения, повторения, серии и обиколки. Поради тази се използва на хора, практикуващи не само силови и телесни спортове, но и спортове за издръжливост и скорост. В крайна сметка, всяка дисциплина изисква добър аеробен или анаеробен капацитет, в зависимост от нейната специфика.

В множество изследвания е доказано, че най-добрия креатин монохидрат подпомага възстановяването на тъканите, поради което му се приписва регенеративен ефект. Струва си да го използвате за по-бързо възстановяване на силата след упорита тренировка. В този контекст е важно да споменем, че тази добавка помага за отстраняването на млечната киселина от тялото, което намалява усещането за мускулна болка, което може да възникне след интензивно натоварване.

Приемът на добавки с креатин също така увеличава количеството фосфокреатин в мозъка, което допринася за по-ефективното му функциониране, по-добра памет и може също да предотврати неврологични заболявания. Според проучвания, възрастните хора са получили значително по-високи резултати при тестове за дългосрочна памет след 2 седмици прием на креатин. Едно проучване при мишки показа, че креатиновите добавки могат да забавят прогресията на болестта на Паркинсон чрез забавяне на спада на нивата на допамин.

Многобройни проучвания са доказали, че тази добавка се грижи отлично за нашето здраве и благополучие, осигурява по-добри резултати при силови тренировки и спринтове, ускорява мускулния растеж и подобрена когнитивна функция, спомагайки за по-бавното стареене на мозъка.

Какво си струва да запомните?

Най-добре проучената и ефективна форма на креатин е креатин монохидратът

Той е не само безопасен, но и една от най-ефективните добавки за изграждане на мускули и сила. Креатинът може да предложи ползи не само на спортистите, но и на всички нас, повлиявайки положително работата на тялото и мозъка.

Когато се комбинира със силови тренировки, креатинът може да увеличи мускулната маса и да подобри изпълнението на упражненията. Изследванията показват, че комбинирането на добавки с креатин със силови тренировки е довело до голямо увеличение на силата на лежанка. При хората, които са приемали добавки с креатин, също се наблюдава увеличение на броя на повторенията в серията.

Креатин монохидрат за отслабване

Креатин монохидрат често се използва за отслабване. Като се има предвид, че му допринася за повишаване на мускулната издръжливост и допълнителен приток на енергия, е възможно да се увеличи активността и продължителността на тренировката. Продължителното упражнение с повишена интензивност помага за премахване на излишните мазнини. Ползите в това отношение на креатин монохидрат за жени и мъже се знаят отдавна.

За първи път употребата на креатин за отслабване се обсъжда в началото на 90-те години. 

Как да дозирате?

Има два метода за дозиране на креатин монохидрат:

  • постоянно на равни части
  • с фазата на насищане

Първият метод е много прост, тъй като се състои в постоянно приемане на едно и също количество от 5-10 g креатин всеки ден, независимо дали планирате да тренирате или не. От друга страна, дозировката на монохидрата с фазата на насищане започва с по-големи порции, които за първите няколко дни на суплементация са 20-30 g на ден, след което нивото им се намалява до 2-5 g.

Кой метод на дозиране на креатин монохидрат е най-добър? Както показват изследванията, разликите са практически незабележими, но малко по-добри резултати се отбелязват при хора, които използват постоянно тази хранителна добавка.

Независимо от избрания режим, най-важното е добавката да се приема продължително време, така че тялото да се насити правилно с нея. За да получите желаните резултати, е необходимо да използвате креатин монохидрат поне няколко седмици.

Ефекти от употребата

Той има анаболен ефект, като подпомага спортисти, трениращи силови и бодибилдинг дисциплини. Като приемате редовно креатин монохидрат, можете да очаквате покачване на мускулна маса и сила, което директно се превръща в по-добри резултати. Използването на тази мярка обаче не се ограничава само до спортисти, трениращи във фитнеса, а може да се препоръча и на хора, практикуващи дисциплини за издръжливост и скорост, тъй като подобрява ефективността и регенерацията на тялото.

Цена

Заповядайте да разгледате нашите продукти и да се информирате относно най-добрата за creatine monohydrate цена!